Obutí pro „labutě“

Po čase opět pokračujeme v seriálů medailonků ze studií a tvorby našich absolventů. Tentokrát je to diplomová práce absolventky Grafického designu Kristýny Polákové, jejíž tvorbu sledujeme dlouhodobě. Kristýna, která již absolvovala na průmyslovém designu na ČVUT, také s naší školou i po maturitě dlouhodobě spolupracuje a využívá náš 3D tiskový park, stejně jako řada absolventů. Ke zpracování s i vybrala téma redesignu a repase baletní obuvi. Její komentář následuje.

V baletních špičkách jsem aktivně protančila několik let. Zažila jsem v nich jedny z nejkrásnějších momentů svého života, které se odehrály na jevišti. Těmto krásným pomíjivým chvilkám ale předcházely dlouhé hodiny na zkouškovém sále plné slz, potu a krve. Doslova. Dobře vím, jaká je to dřina a jak moc balet bolí, jak jsou z těchto bot odřené a otlačené prsty. Vím také, jak zdlouhavý je proces jejich personalizace. Vím, jak velké je to spotřební zboží. Tyto boty podléhají námaze a zničení a profesionální baletky protančí za sezónu až 150 párů. Ve své diplomové práci hledám způsoby, jak tanečnímu světu v těchto několika ohledech pomoci. Balet je krásná forma umění, dnes možná už i sportovní disciplíny. Ptám se ale, proč se všechno kolem nás inovuje a mění a jen balet zaostává? Zamyslel se již někdo nad tím, jak by mohla vypadat labuť 21. století, vybavena novými technologiemi ztvárněnými v rukou designéra?